Więcej informacji na temat projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” >>
Formuła projektu zakłada szansę samorozwoju dla menedżerów, zdobywanie przez nich pierwszych doświadczeń w obszarze interim management, a dla firm możliwość czerpania z wiedzy ekspertów i testowania Interimów przy minimalnym wkładzie finansowym.
Głównymi odbiorcami projektu, uczestnikami projektów testujących oraz grupami, które będą korzystać z wypracowanych w ramach projektu narzędzi są: FIRMY i MENEDŻEROWIE.
Dla firm - Zatrudnienie Interim Managera z dofinansowaniem.
Projekt skierowany jest do firm chcących przetestować rozwiązanie, jakim jest interim management w ramach sześciomiesięcznych projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych.
10 firm będzie miało okazję współpracować z doświadczonym Interim Managerem i korzystając z jego know-how podnieść wartość swojej firmy, a także znaleźć rozwiązania dla wyzwań, na które dotychczas brakowało zasobów wewnątrz organizacji.
Jakie firmy mogą wziąć udział w Projekcie?
- Przedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego - mikro, małe, średnie oraz duże.
Korzyści i możliwości dla firm, które wezmą udział w Projekcie:
- Wykorzystanie nowoczesnego narzędzia jakim jest interim management do zarządzania przedsiębiorstwem lub wybranym obszarem biznesowym,
- Skorzystanie z wiedzy i doświadczenia Interim Managera w trakcie 6-miesięcznego współfinansowanego projektu,
- Rekrutacja i dopasowanie profilu Interim Managera do wymagań Klienta i projektu bez ponoszenia kosztów z strony firmy,
- Superwizja projektu w osobie Shadow Managera - senior Interim Managera, którego wynagrodzenie jest dofinansowane z ramienia EFS,
- Opracowanie rozwiązań i wdrożenie narzędzi HR w zakresie zarządzania wiekiem w organizacji,
- Współudział w tworzeniu nowoczesnych standardów pracy i zarządzania na rynku polskim.
Zastosowanie w praktyce idei interim management pozwoli przedsiębiorstwom zmniejszyć koszty stałe oraz lepiej i skuteczniej dopasować strategię firmy do zmieniającej się sytuacji społeczno-gospodarczej.
Dla menedżerów - Rozwój kariery zawodowej jako Interim Manager.
Projekt skierowany jest do doświadczonych menedżerów chcących sprawdzić się w roli Interim Managera podczas 6 miesięcznych projektów dofinansowanych z funduszy unijnych.
Kto może wziąć udział w Projekcie?
- Osoby na stanowiskach menedżerskich, posiadające doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, bądź zarządzaniu projektowym,
- W wieku 50+,
- Z województwa mazowieckiego.
Korzyści i możliwości dla menedżerów chcących wziąć udział w Projekcie?
- Zdobycie pierwszego doświadczenia i referencji z przeprowadzenia projektu interim management,
- Przeprowadzenie 6 miesięcznego projektu w zakresie zarządzania organizacją, bądź wybranym obszarem biznesowym firmy,
- Odbycie rozszerzonych szkoleń z zakresu interim management bez ponoszenia kosztów własnych,
- Wsparcie merytoryczne w prowadzeniu projektu przez doświadczonego Shadow Managera - senior Interim Managera dostępnego przez cały okres trwania projektu,
- Wykorzystanie narzędzi interim management pozwalających na realizację projektu na najwyższym standardzie,
- Bezpieczna ścieżka na nowej drodze kariery - wsparcie w zakresie zaplecza projektowego.
Ze względu na niską świadomość możliwości wykorzystania narzędzi interim management wśród pracodawców, jak i osób 50+/menedżerów/pracowników, celem działań w ramach projektu jest:
- Zwiększenie świadomości i poziomu wiedzy potencjalnych użytkowników i odbiorców projektu a także pozostałych interesariuszy w zakresie możliwości wykorzystania interim managementu, czyli tematyki projektu oraz narzędzi wytworzonych w ramach projektu.
- Dotarcie do potencjalnych użytkowników, odbiorców oraz pozostałych interesariuszy z informacją na temat produktu finalnego oraz rezultatów projektu.
Charakterystyka adresatów projektu:
Grupa |
Opis grupy |
Firmy - Użytkownicy projektu |
Są to firmy, a także ich pracownicy, w szczególności te, zatrudniające (bądź potencjalnie zatrudniające) pracowników 50+, lub też komunikujące wdrożenie |
Menedżerowie - Odbiorcy projektu |
Osoby fizyczne 50+, managerowie, w szczególności 50+, osoby z wyższym wykształceniem, o wysokich kwalifikacjach, posiadający doświadczenie |
Agencje pośrednictwa pracy, firmy outplacementowe, firmy zajmujące się doradztwem zawodowym
|
Firmy świadczące usługi związane z rynkiem pracy, pozyskiwaniem pracy, rozwojem zawodowym dla grupy będącej odbiorcami projektu. |
Lokalne (publiczne) instytucje rynku pracy |
Instytucje zajmujące się badaniem i analizowaniem rynku pracy, udzielaniem informacji osobom bezrobotnym oraz zajmujące się pośrednictwem zawodowym dla osób poszukujących pracy. |
Uczelnie wyższe, szkoły podyplomowe |
Instytucje edukacyjne posiadające w swojej ofercie usługi skierowane do grupy odbiorców projektu, nastawione na rozwój zawodowy szczególnie menedżerów (np. Studia MBA, kursy biznesowe) |
Związki pracodawców, izby gospodarcze, stowarzyszenia pracodawców |
Niezależne w swej działalności związek pracodawców, których celem jest działalność nakierowana na interesy i prawa pracodawców oraz edukująca i umożliwiająca rozwój podmiotom zrzeszonym, m.in. w zakresie nowoczesnych form zarządzania. |
Media branżowe/dziennikarze |
Media związane z tematyką biznesową oraz rynkiem pracy, rozwiązaniami HR, posiadające odbiorców będących w grupach powyższych interesariuszy, odbiorców |
Instytucje i grupy decydentów |
Instytucje i gremia odpowiedzialne za ustalanie kierunków polityki rynku pracy (m.in. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej). |