Interim Management - czym jest?
Więcej informacji na temat projektu „Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą” >>
“Interim management to czasowe, zdefiniowane co do celu i zakresu działanie wewnątrz organizacji, realizowane przez osobę fizyczną (Interim Managera), nakierowane na osiągnięcie konkretnych, ustalonych rezultatów biznesowych i oparte na współpracy i partycypacji w ryzyku i zysku co do zamierzonego efektu.” (def. Stowarzyszenie Interim Managers)
Interim Management to sposób zarządzania
Sposób zarządzania, jakim jest Interim management wpisuje się w nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim dostarczając organizacjom, w tym działom HR nowatorskiego narzędzia w tymże zakresie. Zatrudnienie menedżera na okres realizacji projektu IM skutkuje pozytywnym oddziaływaniem na funkcjonowanie firmy:
- Interim Manager nie zabiera cennego etatu
- Transferuje swój know-how do firmy
- Daje przykład dla starszych pracowników mobilizujący do aktywności zawodowej.
Formuła IM zakłada przedłużenie aktywności zawodowej menedżerów 50+, popularyzację narzędzia jako nowoczesnej formy zarządzania firmą a także dostarczenie praktycznej wiedzy, narzędzi i standardów pracy dla Interim Managerów i przedsiębiorstw w celu skutecznej realizacji projektów interimowych.
Więcej o tematyce interim management znajdą Państwo w poniższych linkach: